foto: J. Miklaszewska-Sierakowska

About me - english version

Patrycja Krzeszowska-Kubit - sopran

Absolwentka Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie prof. Grażyny Krajewskiej-Ambroziak. Kończąc Akademię z wyróżnieniem w 2007 roku, jako jedna z najlepszych studentek, wzięła udział w Koncercie Dyplomantów, który odbył się w Filharmonii Łódzkiej. Bezpośrednio po ukończeniu studiów została zatrudniona w macierzystej Uczelni, gdzie pracuje do dziś, prowadząc klasę śpiewu solowego. W 2011 roku uzyskała stopień doktora sztuki, a w 2018 roku stopień doktora habilitowanego.

W kwietniu 2006 roku zadebiutowała partią Romildy z opery G. F. Haendla - Xerxes, w studenckim przedstawieniu wystawionym na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi. Tego samego roku została zaproszona do współpracy z tymże Teatrem, gdzie z powodzeniem wystąpiła jako Basia z wodewilu Krakowiacy i Górale J. Stefaniego. Kreacja ta spotkała się z pozytywną opinią krytyków.
Od września 2007 roku jest solistką Teatru Wielkiego w Łodzi, gdzie występuje, między innemi, jako: Małgorzta w operze Faust Ch. Gounoda, Hanna w operze Straszny dwór St. Moniuszki, Liu w oprzez Trubadur G. Pucciniego, Hrabina w operze Wesele Figara W. A. Mozarta,  Despina w operze Cosi fan tutte W. A. Mozarta, Pamina w operze Czarodziejski flet W. A. Mozarta, Micaella w operze Carmen G. Bizeta, Stella w operze Chopin G. Orefice, Stella w operze Tramwaj zwany pożądaniem A. Previna, Annina w operetce Noc w Wenecji J. Straussa, Eliza z musicalu My fair Lady F. Loeve.

W partii Elizy z musicalu My fair Lady F. Loeve, występowała gościnnie w Teatrze Muzycznym w Gdyni, w partii Paminy z opery „Czarodziejski flet” W. A. Mozarta, w Operze Nova w Bydgoszczy oraz w Operze Wrocławskiej.

Sezon 2009/2010 przyniósł Nagrodę Dyrektora Naczelnego Teatru Wielkiego w Łodzi za wzorowe wykonywanie obowiązków, a w szczególności za ogromne zaangażowanie w przygotowanie spektakli: „My Fair Lady”, „Rusałka” i Dama Pikowa”.

22 maja 2015 roku zadebiutowała na deskach Teatru Wielkiego Opery Narodowej w ramach trzeciej edycji Projektu „P”, kreując Postać Jacke Kennedy w operze kameralnej „Requiem dla Ikony” K. Głowickiej.

W grudniu 2016 roku wystapiła w Teatrze Wielkim w Łodzi  w partii Białej Księżniczki w prapremierze światowej opery A. Tansmana - Złote Runo, w ramach Tansman Fesival. Wydarzenie to zostało nominowane do prestiżowej nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej.

W marcu 2018 roku brała udział we wznowieniu spektaklu Goplana W. Żeleńskiego w Teatrze Wielkim Operze Narodowej, kreując partię Aliny.

Dokonywała nagrań dla Radio Rzeszów, Radio Łódź oraz Telewizji Lwowskiej. Swoje umiejętności doskonaliła biorąc udział w licznych kursach interpretacji muzyki wokalnej pod kierunkiem doskonałych pedagogów i artystów, m. in.: prof. J. Artysza, prof. R. Karczykowskiego, prof. I. Kuszplera, prof. I. Kremling, prof. Ch. Elssnera oraz T. Berganzy.

Ma na swoim koncie sukcesy w postaci Nagrody Specjalnej na XXXVIII Ogólnopolskim Konkursie Młodych Muzyków im. Kurpińskiego w 2005 roku. W tym samym roku została finalistką VII Ogólnopolskiego Konkursu Pieśni Polskiej im. E. Kossowskego w Warszawie. Była również stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a w 2016 roku otrzymała Nagrodę Marszałka Województwa Łódzkiego za całokształt działalności.

Jej repertuar obejmuje nie tylko liczne arie operowe i operetkowe, ale również utwory muzyki oratoryjno - kantatowej oraz lirykę wokalną.

Współpracowała z takimi dyrygentami jak: T. Wojciechowski, T. Kozłowski, A. Straszyński, J. Pawełczak, A. Wicherek, Ł. Borowicz, K. Kord, W. Michniewski, T. Figas, B. Akiki, P. Wajrak, W.Rodek. oraz reżyserami: L. Adamik, A. Żarnecki, M. Znaniecki, D. Kustosik, W. Zawodziński, M. Korwin, T. Konina, M. Treliński, M. Borczuk, K. Janda.

Ten serwis używa cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.